Bijzondere verkoop digital agency: succesvolle opsplitsing naar 2 partijen

Onze klant is een digital agency, gespecialiseerd in het ontwerpen en implementeren van digitale tools en online marketing voor nationale én internationale opdrachtgevers.

Bijzondere verkoop digital agency: succesvolle opsplitsing naar 2 partijen

Het bedrijf is tevens een gerenommeerd FONK150 best agency, dit is een ranglijst die jaarlijks wordt samengesteld op basis van klanttevredenheidsonderzoeken.

Achtergrond
Na jaren van ondernemerschap, besloten de drie eigenaren van dit succesvolle bedrijf dat ze toe waren aan een nieuwe fase in hun leven. Een nieuwe fase waarin ze ieder hun eigen weg konden gaan met hernieuwde passie en energie. Als onderdeel hiervan hebben ze RAETH benaderd, wat uiteindelijk geresulteerd heeft in de verkoop van hun onderneming.

Opsplitsing bedrijf
Het eindresultaat van dit traject is toch wel een bijzondere. Want uiteindelijk zijn de operationele takken opgesplitst en verkocht aan twee verschillende partijen. De technische afdeling met onder andere het webdesign en softwareontwikkeling is overgenomen door een groot internationaal opererende onderneming. Deze nieuwe eigenaar heeft ambitieuze plannen om een eigen softwareapplicatie te gaan bouwen en deze wereldwijd uit te rollen. Het merendeel van het personeel binnen deze tak zal dan ook meeverhuizen.

Het gedeelte van de agency, dat zich richt op online marketing, service, onderhoud en design, is overgenomen door een andere digital agency. Zij zullen onder de naam van de nieuwe eigenaar verdergaan met hun werkzaamheden, waardoor het bestaande klantenbestand intact blijft en de service ongewijzigd wordt voortgezet.

“Het woord ‘rollercoaster’ is wel toepasselijk in dit traject. In drie maanden tijd is onze onderneming opgesplitst en overgedragen aan twee verschillende kopers. Dit hadden we van tevoren nooit kunnen bedenken, maar het is wél een oplossing die past bij ons en goed is voor onze medewerkers.”
Ondernemer

Parallelle trajecten
“Het was een bijzonder, maar ook een complex traject” geeft Wouter Selhorst aan. “We hebben eerst een selectief aantal partijen benaderd waarvan we bijna zeker wisten dat zij interesse hadden. Gedurende het traject meldde zich één partij die alleen het technische deel van de onderneming wilde overnemen. Dit was spot on voor dit deel van de onderneming en het personeel. Hierdoor moest de onderneming opgesplitst worden. Dit leverde uiteraard veel tijdsdruk op, want deze parallelle trajecten konden niet te ver uit elkaar lopen. Het was continu schaken op meerdere borden tegelijk om de overdracht goed te organiseren.”


Naar boven