Op waarde geschat

BEDRIJFSWAARDE BEPALING

Wil je een bedrijf kopen? Of verkopen? In beide gevallen is het belangrijk om te weten wat een bedrijf waard is. Als koper wil je niet te veel betalen. Als verkoper wil je een goede prijs ontvangen. De kunst is om niet alleen naar de fysieke aspecten te kijken. Maar ook naar de emotionele aspecten. Alles wat jij hebt opgebouwd, moet op waarde worden geschat.

DE BEDRIJFSWAARDE BEREKENEN

De waarde van een bedrijf bepalen is geen simpele optelsom van cijfers. Bij het bepalen van de bedrijfswaarde gaat het immers niet alleen om resultaten uit het verleden, maar ook om winstpotentie en aspecten die niet in cijfers uit te drukken zijn. Denk aan reputatie, het klantenbestand, marktontwikkelingen en het kennis- en arbeidspotentieel. Wij weten welke informatie nodig is voor het berekenen van de bedrijfswaarde. En welke methodieken we kunnen inzetten om tot een realistische waardebepaling te komen. Het bedrag dat eruit rolt, vormt het vertrekpunt voor de onderhandelingen. 

ZE HEBBEN DE ALLERBESTE DEAL VOOR ONS GEREALISEERD

Raeth heeft ons van A tot Z begeleid in dit traject. Ze begrepen de emoties die er voor ons bij kwamen kijken heel goed. Het voelt toch een beetje als het verkopen van ‘ons kindje’. 

Göran Frankler
PeeWee

     Oprecht geïnteresseerd

     Volledig onafhankelijk

      Oplossingen op maat

Meer dan 100 jaar ervaring

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal

Je hebt een idee voor de korte termijn, maar wat zijn je dromen voor de lange termijn? Dáár zijn wij nou benieuwd naar. Om tot de ideale oplossing te komen, kijken wij naar het totale plaatje. Benieuwd naar onze aanpak? Neem dan contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek. 

Of word je liever teruggebeld?

Realistisch en betrouwbaar

Methodieken voor het bepalen van de bedrijfswaarde

Een van de meest gebruikte methoden voor het berekenen van bedrijfswaarde is de Discounted Cash Flow (DCF)-methode. Deze benadering houdt rekening met toekomstige verwachte kasstromen. Een andere veelgebruikte methode is de multiple methode. Deze methode, ook bekend als de vergelijkingsmethode of de marktwaarderingsmethode, wordt vaak gebruikt om de waarde van een bedrijf te bepalen door te kijken naar vergelijkbare bedrijven in dezelfde industrie. Wil je meer weten over het berekenen van de bedrijfswaarde? Neem dan contact met ons op.

Partners

Wij hebben verschillende partners. Zoals Brookz, het grootste overnameplatform van Nederland. En BOBB, belangenbehartiger van aangesloten overnameadviseurs.

Naar boven